„Nekem bármilyen megoldás jó lenne, de a semmit nem fogadom el!”

Elég egyértelmű, hogy ebben az ügyben a megegyezés nem a vásárló hepciáskodásán múlik. Ő ugyanis kompromisszumkészen, a dicséretes „oké, félrement valami, spongya rá, van ilyen, de azért ne nézzenek már madárnak” állapotban várja az ügylete lezárását, és láthatóan egyetlen célja, hogy ne kelljen már totális vesztesként távoznia a bizniszből. Ehhez képest a cipőbolt panaszkezelése meglehetősen ridegnek tűnik. Kedves Monobrand/Tamaris, nem lenne egyszerűbb megegyezni, és nem örökre elveszteni egy vásárlót függetlenül attól, hogy cipészszakmai szemmel a lábbeli minősége vagy esetleg a vevő bütyke okozta félóra alatt azt a dudrot a cipőn? (Mondjuk teljesen suszterlaikusként a minimális lakásban hordás alatt deformálódó cipő is érdekes kérdéseket vet fel.)

Szeretném továbbítani Önöknek levelemet amit a monobrand-nak írtam reklamációként.

Kérem segítségüket ügyemben mivel levelemre választ sem kaptam.

Üdvözlettel: …

 

Tisztelt Ügyintéző!

Szeretnék valamilyen jogorvoslatot kérni a reklamációmra.

2021.02.22-én vásároltam az Allee -ban a Tamaris cipőboltban egy számomra drága cipőt. Ott felpróbáltam és úgy tűnt, hogy rendben van minden, nem vettem észre hibát.

Hazavittem és otthon felvettem, hogy egy kicsit szokja a lábam majd kb: fél óra otthoni viselet után a jobb cipő orr részénél lett egy kidudorodás másnap visszavittem.

2021.02.23-án jegyzőkönyv készült és elvitték bevizsgálásra.

Telefonon értesítettek kb egy hét múlva, hogy a cipész megjavítja a cipőt és majd ha véget érnek a lezárások mehetek a cipőért.

2021.04.12-én kaptam egy telefont miszerint a reklamáció nem jogos. Ezt nem is értem! Több körömcipőm van egyiknél sem tapasztaltam ilyet.

Ma 2021.04.14-én tudtam csak menni a cipőért. az üzletben az előttem álló hölgy is éppen visszavitt egy cipőt és egyből visszakapta a pénzt.

Nekem bármilyen megoldás jó lenne, de a semmit nem fogadom el.

A cipő így csúnya nem szeretnék ilyen cipőben járni.

Kérem a segítségüket.

Üdvözlettel: …

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

 

Válaszunk röviden:

Eseted a továbbiakat illetően annak függvényében alakul, hogy a vállalkozás miként utasította el szavatossági igényed. Vajon szakvéleményre alapozza az elutasítást?

 

Válaszunk kifejtve:

Elég elkeserítő tud lenne, ha a vásárlást követően hazaérve azt tapasztaljuk, a termék hibás. Üzletben, helyszínen történő vásárlás esetén pedig még a 14 napos, indokolás nélküli elállási jog sem áll rendelkezésünkre, így hát, marad a jótállás vagy a kellékszavatosság. Mivel jelen esetben egy lábbeli a problémás termék, ezért a Polgári Törvénykönyvben nevesített kellékszavatossági jogot hívhatod segítségül. Ez alapján elsősorban javítást, cserét, árleszállítást, vagy ha ezek egyike sem lehetséges, akkor a vételár visszafizetését kérheted. A kellékszavatosság a termék megvásárlásának időpontjától számított 2 évig áll fenn, amely 2 év két részre osztható a bizonyítási teher szempontjából. Az első fél évben felmerült és bejelentett hiba, minőségi kifogás esetén – amennyiben kellékszavatossági igényed el kívánja utasítani – a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba oka a vásárlás időpontjában még nem állt fenn, nem gyártási eredetű a probléma, ám fél év eltelte után a bizonyítási teher átszáll a fogyasztóra. Te már a vásárlás másnapján visszavitted a cipőt az üzletbe, ezért a vállalkozás egy szakértői véleménnyel igazolnia kell a kellékszavatossági igényedet elutasító döntése megalapozottságát.

Ebből következően kérdés az, hogy kaptál-e olyan szakvéleményt, ami alátámasztja, hogy a cipő gyártási hibában nem szenved, vagy sem? Ha a vállalkozás szakvéleményt nem bocsátott a rendelkezésedre, úgy írásban hívd fel erre a figyelmet és szabj egy póthatáridőt is (pl.: 8 nap) annak beszerzésére, vagy a szavatossági igényed teljesítésére.

Ha a vállalkozás az állításait igazoló szakvéleményt a rendelkezésedre bocsátotta, de azzal nem értesz egyet, vagy nem szerezte azt be, úgy javasoljuk, hogy a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél kezdeményezz alternatív vitarendezési eljárást. Ez díjmentesen álla fogyasztók rendelkezésére, célja pedig az, hogy a felek között felmerült jogvita tárgyában hivatalos kereteken belül megállapodás szülessen.

A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:

https://bekeltetes.hu

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

Panaszakadémia

Hozzászólok