Nem akarásnak nyögés a vége
Csodálatos esetet landolt a mailboxunkban! Albert értetlenkedik, de szerintünk azért a „semmilyen feliratkozást nem végeztem el a fenti honlapon” elejtett állítása csendben, szinte megbújva, de azért elég határozottan feszül neki „az általuk megadott név és e-mail cím csupán az általam készített CV-ben szerepeltek” kijelentésének. Viszont, ha igénybe vette az oldal szolgáltatását, miért nem akar fizetni?
Tisztelt Fogyasztóvédelem!
A segítségüket szeretném kérni a CVmaker.hu internetes oldalon történt jogsértéssel kapcsolatban.
A mai napon a fenti honlap 5999 Ft-ot vont le a bankszámlámról, amikor semmilyen feliratkozást nem végeztem el a fenti honlapon. Ezt a velük való levelezésben el is ismerték. Sem az email-címem, sem a nevem nem helyes, amire hivatkozva levonták Tőlem az összeget. Az általuk megadott név és e-mail cím csupán az általam készített CV-ben szerepeltek, de annak semmi köze az én felhasználói mivoltamhoz, az én saját bankkártya adataimhoz. Az összeg levonásáról való előzetes üzenetet is a CV-ben szereplő e-mail címre küldik ki, ami miért lenne azonos a CV készítő adataival?
Kérem segítségüket, hogy milyen lépéseket szükséges megtennünk ez ügyben.
A honlap jogellenes megtévesztő, abszurd működése tehát:
– CV-t készíthet az ember egy ismerősének pl., ami esetén a végén a saját bankkártya adatait megadva kifizetheti az összeget.
– azonban és itt jön a csavar, onnantól az e-mail értesítőt nem az ő saját e-mail címére küldi a honlap, hanem a CV-ben megadott e-mail címre, ami megtévesztő és jogellenes! Miért nem adnak lehetőséget a felhasználónak egy profil létrehozására, és annak az adataira
Van lehetőségünk arra, hogy a pénzösszeget visszaköveteljük a vállalkozástól? A bepanaszolt interneten működő vállalkozás (https://www.cvmaker.hu/kapcsolat) a honlapján ennyit árul el magáról: Cégadatok – CVmaker B.V. Piet Heinkade 221 1019HM Amsterdam The Netherlands CoC: 70894027
Köszönöm a segítségüket!
Tisztelettel,
Albert
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Albert!
Amennyiben jól értettük, a vállalkozás által üzemeltetett weboldalon a vállalkozás által kínált díjköteles szolgáltatást igénybe vetted, azonban tapasztalatod alapján nem a szolgáltatást igénybe vevő személyéhez kapcsolódó elérhetőségeknek, adatoknak megfelelően történik az ellenérték megfizetése, az elszámolás.
A vállalkozás Általános Szerződési Feltételeit (ezeket a szolgáltatás használata során fogadtad el) megtekintettük, amely többek között a következőket is tartalmazza:
2. szakasz. Fiókja
A Szolgáltatásaink első használatakor automatikusan létrejön egy fiók az Ön által megadott adatok („Fiók”) felhasználásával. A Szolgáltatásokhoz csak akkor férhet hozzá, ha bejelentkezik a fiókjába.
…
9. szakasz: Előfizetési feltételek és fizetés
Fiókja létrehozásakor vállalja, hogy érvényes, naprakész és teljes fizetési, kapcsolattartási és számlázási adatokat közöl a Díj befizetéséhez. Fizetést bankkártyával, hitelkártyával vagy PayPal-on keresztül fogadunk el.
Mindezek értelmében csak abban az esetben veheti igénybe a fogyasztó a vállalkozás által kínált szolgáltatást, ha rendelkezik egy fiókkal, amely a szolgáltatás első alkalommal történő használata során megadott adatokkal automatikusan létrejön. Esetedben a vállalkozás eljárása akkor tekinthető a közöttetek létrejött szerződéssel ellentétesnek, ha nem a fiókodban szereplő adatok felhasználásával került sor az ellenérték megfizettetésére. Ekkor megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja okán hatósági bejelentés megtételére nyílik lehetőséged, amit a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság).
Azon kérdésed kapcsán ugyanakkor, hogy igényt tarthatsz-e a szolgáltatás ellenértékének visszafizetésére, azt mondhatjuk, hogy amennyiben a vállalkozás által nyújtott díjköteles szolgáltatást igénybe vetted, annak ellenértékét köteles vagy megfizetni. Tehát, a vállalkozás nem köteles részedre visszafizetni az adott összeget, ha a weboldalán keresztül önéletrajzot készítettél.
Mindezeken túlmenően pedig, ha adatkezelési aggályaid merültek fel, akkor a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhatsz.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
FOME