Olcsó húsnak híg a leve, olcsó széknek háta reped
Nem fogok versben beszélni, nem kell megijedni. Az alábbi sztoriról két, kicsit azért egymásnak is ellentmondó dolog jutott eszembe:
– milyen minőségű kerti szék lehet az, amit háromezer forintért árusítanak már szezon elején is?
– bármilyen is, azért azt jogosan várja el az ember, hogy ne legyen eleve hibás.
Akárhogy is, az evidens, hogy az eladónál lehessen reklamálni mindezért, pláne, ha egy nagy áruházláncról van szó.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Tanácsukat szeretném kérni…
Március végén 6 db műanyag kerti széket rendeltem 2990 Ft/db áron. A rossz időjárás miatt csak májusban kezdtük használni, hamarosan észrevettem, hogy az egyik szék háttámlája elrepedt. Ezt jeleztem a szállító OBI áruháznak, akik néhány nap alatt már küldtek is egy cserét.
Július elején vettem észre, hogy a másik 5 db széken ugyanazon a helyen jelentkezett a repedés. A székek 4-5 alkalommal voltak használva, s nem túlsúlyos emberek által.
Július 19-én küldtem levelet az OBI ügyfélszolgálatának, de most semmiféle visszajelzést nem kaptam.
Közben írtam értékelést az OBI oldalára a székről, hogy mennyire rossz minőségű. Ott azt jelezték vissza, hogy írjak az ügyfélszolgálatnak.
Július 31-én újra elküldtem az emailt, s mellékeltem a számláról illetve a székekről a képeket. Azóta sem érkezett semmiféle visszajelzés.
Véleményem szerint valamilyen gyártási hiba lehet, hiszen az összes széken ugyanott jelent meg a repedés. A cserébe kapott széket használom rendszeresen, annak azóta nincs baja.
A kérdésem az lenne, lehet,hogy ezeknek a székeknek azért lehet ilyen alacsony az áruk, mert még egy szezont se bírnak ki? Megvásároltam, s 18.000 Ft-ot kidobtam az ablakon? Esetleg van valamilyen út, amin esetleg cserét ill. pénzvisszatérítést kérhetek?
Mellékelem a székekről készült fotókat…
Válaszukat és segítségüket előre is köszönöm!
Annamária
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Annamária!
Tekintettel arra, hogy már többször próbáltad közvetlenül a vállalkozással rendezni a felmerült problémát, azt javasoljuk, hogy immáron tereld hivatalos útra az ügyet. Ennek legkézenfekvőbb módja, ha a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást kezdeményezel. Ez az eljárás egy fogyasztóvédelmi többletlehetőség, ami díjmentesen biztosít hivatalos utat a fogyasztóvédelmi tárgykörbe tartozó problémák, jogviták rendezésére. Mindenképpen érdemes tehát igénybe venni az eljárást, ha az érintett vállalkozással való közvetlen kapcsolatfelvétel nem hoz eredményt, hiszen az ingyenessége okán nem veszíthetsz vele, ellenben az eljárás akár sikert is hozhat.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben: www.bekeltetes.hu
Az eljárás kezdeményezése iránti kérelmedet az iménti linken keresztül, a „Kérelem benyújtása” menüpont alatt online is benyújthatod.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata