Parkolóapp tréfálta meg a gyanútlan autóst

Szerintem a legnagyobb vívmányok közé tartozik a online parkolás megjelenése, ami végre nyugdíjazta az idegtépő kocsiban/zsebben/tárcában aprógyűjtögetés-automatakeresés-utándobálás parkolási szentháromságát, mely tevékenységcsomag autósok millióinak az idegrendszerét cincálta korábban nap mint nap. Az amúgy csodálatos appok persze saját anomáliamezőt hoztak létre, így most is van min idegeskedni. Például érdemes figyelni a zónahatároknál, ne járjunk úgy, mint Ádám!
Tisztelt Panaszakadémia!
07.12-én 11:29-kor a VII.Hernád u. 19. előtt parkolójegy nélküli várakozásért megbüntetett a VII.ker. Önkormányzat. Épp hogy elmentem a kocsitól, és pár percen belül vissza is értem. Egyszerre (a büntetéshez képest 5 percen belül) elindítottam a Simple alkalmazásban a parkolást. Úgy tájékoztattak, hogy ez ignorálja a büntetést. A VII.ker parkolótársaság telefonos tájékoztatása szerint viszont nem láttak futó parkolást a kocsimra.
Pár percel később megpróbáltam leállítani a futó parkolást, de akkor a Simple rendszer azt jelezte, hogy nincs futó parkolásom, miközben a parkolás díját lefoglaló SMS-t megkaptam. Órákkal később a VII.ker. parkolórársaságnál ismét érdeklődtem, és akkor kiderült, hogy a Simple rendszer téves koordináták alapján a XIV.ker.Herminamező-re vette fel. Ekkor tudtam csak leállítani a futó parkolást. 2ó 40 perc.
A VII.ker-i parkolótársaság elhatárolódott a büntetés elengedésétől, pedig ha elfogadjuk látszatot egy másik kerületben volt az autóm.
A zuglói parkolótársaság nem reagált érdemben.
A Simple ügyfélszolgálata szerint az én felelősségem, hogy a rendszerük által felajánlott parkolózónát elfogadtam.
üdv
Ádám
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Ádám!
Válaszunk röviden: A nevezett applikáció Általános Szerződési Feltételei szerint a felhasználó köteles elvégezni az applikáció által ajánlott parkolási zóna helyességét. Ezen körülmény alapján álláspontunk az, hogy a kiszabott pótdíj jogossága nem vitatható, az applikációt üzemeltető vállalkozás irányában megtérítési igény pedig nem érvényesíthető.
Annak érdekében, hogy esetedben helytálló válasszal szolgálhassunk, áttekintettük a Simple Általános Szerződési Feltételeinek vonatkozó rendelkezéseit. Azok a következőt mondják ki:
- A parkolás elindítása
A Felhasználó a Parkolás kártyára kattintva veheti igénybe a parkolással kapcsolatos szolgáltatást a Simple Rendszerben.
A parkolás elindításához az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia a Simple Rendszeren belül a Parkolás kártyába való belépését követően:
- a) a parkolással érintett gépjármű rendszámát
- b) a parkolással érintett gépjármű rendszámát kibocsátó országot
- c) a parkolással érintett gépjármű típusát (személygépjármű, tehergépjármű, motorkerékpár, busz, kisteherautó)
- d) a parkolási zóna számát, amelyben parkolni kíván.
A d) pont alapján tehát megfelelően tájékoztatott a Simple, hiszen a felhasználót terheli azon parkolási zóna számának megadása, amelyben parkolni kíván. A kiajánlott zóna ellenőrzése, illetőleg a megfelelő zóna számának megadása így a felhasználó kötelezettsége, aminek okán a Simple a veled szemben kiszabott parkolási pótdíjért felelősségre nem vonható, egyúttal a parkolótársaság által kiszabott pótdíj sajnos jogszerűnek tekinthető, hiszen érvényes parkolással azon zónában, ahol az autódat valójában leparkoltad, sajnos nem rendelkeztél.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata
Fejlemény:
A Simple válasza:
Fogyasztó visszajelzése:
A mai nap folyán a Simple visszatérítette a 07.12-i XIV. kerületi „párhuzamos” parkolás díját.
Tanulságos. Én is szoktam a Simple-t használni parkolásra. Egyszer a Baleseti Kórháznál az automata is rossz volt. A rajta kihelyezett kód szerencsére megjelent a Simple-ben, így ki tudtam választani, de gyakran előfordul, hogy a Simple sem működik. Olyankor sms-el parkolok (rendszám küldése indításnál, végén „STOP” szó küldése leállításhoz, az egyik nővér is segített, ő is ezt használja).