Sajnos egyáltalán nem minden fodrász egy Gedeon bácsi

Onnantól, hogy az első ősember valami hánccsal összekötötte a haját, nem volt megállás, hol praktikus, hol státuszjelző, hol divat okokból az emberiség folyamatosan foglalkozik a fején növő szőrzet karbantartásával, alakításával, díszítésével, és bár manapság már a házi körülmények között is biztonságosan használható vegyszerektől a youtube-os oktatóvideókig számtalan eszköz áll a rendelkezésünkre, amikkel (és persze némi vállalkozókedvvel) felszerelkezve otthon is gyorsan, kényelmesen és viszonylag olcsón tudunk a hajunkkal valamit kezdeni, az emberek nagy többsége korra és nemre való tekintet nélkül inkább professzionális segítséget kér ebben az ügyben. A néha katasztrofálisan végződő otthoni próbálkozásokat nézve, egyeseknél jobb is. Szóval a XXI. században is virágzik a fodrász szakma, ügyesen kreálva és követve az egyre bátrabb és kreatívabb trendeket a frizuradivatban, a kuncsaftok pedig iszonyú hálásak, ha nem ritkán hosszú évek keresgélése után megtalálják azt a szakit, aki szakmailag és emberileg is tökéletes számunkra ebben a bizalmi feladatkörben. Eddig a boldog állapotig viszont akár komoly csalódásokon keresztül is vezet az út. Kérdés, mit tehetünk a síráson kívül, ha valami félremegy a tuti fodrászunk megtalálásáig vezet úton.

Tisztelt Hölgyem Uram! Segítségre lenne szükségem, bár nem tudom, hogy tudok-e többet intézni ügyemben. Biohair Fodrászat lánccal gyűlt meg a bajom, kifizettettek velem egy szolgáltatást, amit elrontott a hölgy, teljesen jól látta ezt ő is. Még aznap írtam nekik e-mailt, az oldalukon megadott címre, csatoltam a képeket stb., nem jött válasz, majd pár nap múlva a Facebook oldalukon keresztül elérhető panasz felületen is megtettem 2-szer, de konkrétan sehol sem érkezett 30 napon belül válasz. Tudok-e még tenni valamit ez ügyben? Válaszát előre is köszönöm!

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

 

Válaszunk röviden: Nincs még veszve a dolog! Ha közvetlenül a fodrászoddal nem sikerül a helyzetet orvosolni, akkor hivatalos útra terelheted az ügyet.

 

Nem csak termékek vásárlásakor, hanem szolgáltatások ellenszolgáltatás fejében történő igénybevétele esetében is érvényesíthető a hibás teljesítés következményeként a kellékszavatossági jog. Ez alapján kérheted az elvégzett munka kijavítását, de ha az nem lehetséges, akkor a szolgáltatás díjának visszafizetését. Mivel a csere nem igazán értelmezhető egy fodrászati szolgáltatás kapcsán, ezért ez kimarad a sorból.

Ami bonyolító tényező lehet – bár nem említetted, hogy a hibás teljesítés miben áll esetedben – az a bizonyítás, ugyanis a vállalkozó mentesülhet a kellékszavatossági kötelezettsége alól, de ebben az esetben bizonyítania kell azt, hogy a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést nem teljesítette hibásan, ami adott esetben nehézkes lehet, hiszen a hibás teljesítés megítélése egyes szépészeti szolgáltatások esetén igencsak szubjektív, ennek ellenére alapvetően a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatás képezi a vizsgálat alapját a bizonyítás szempontjából.

Esetedben viszont egyelőre nem ez jelent problémát, hanem az, hogy megkereséseidet ignorálják, így a probléma megoldását illetően még csak addig sem jutott az ügy, hogy beszéljetek a lehetőségekről. Tekintettel ugyanakkor arra, hogy te megpróbáltad rendezni az ügyet a vállalkozással, de nem jártál sikerrel, javasoljuk, hogy kezdeményezz alternatív vitarendezési eljárást a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél. Ez az eljárás díjmentes lehetőséget kínál arra, hogy hivatalos kereteken belül pont kerülhessen a jogvita végére.

A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:

https://bekeltetes.hu

 

Ugyanakkor amellett se menjünk el szó nélkül, hogy a fodrászat nem foglalkozik a fogyasztó panaszával, azt teljes mértékben figyelmen kívül hagyja, amivel pedig a vonatkozó jogszabályi kötelezettségének nem tesz eleget, vagyis jogsértő módon jár el. Ennek kivizsgálása érdekében bejelentéssel élhetsz az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, azaz a megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztályán. Amennyiben a hatóság megállapítja a jogsértést, akkor szankcionálja azt, ösztönözvén ezáltal a jövőbeni jogkövetést.

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok