Se gőzkabin, se finn szauna, de a belépőjegy ára változatlan

A Palatinusra elsősorban strandként gondol a pesti ember, pedig az elmúlt évek felújításainak, fejlesztéseinek köszönhetően wellness- és gyógyfürdőként is számos szolgáltatással várja a vendégeket – meg némi meglepetéssel.
T.Fogyasztóvédelem!
Érdeklődöm,hogy ha most pár napja kezdtem a a gyógyfürdőkezelésem a Palatinus strandon, de ott nem működik, se a gőzkabin, se a finn szauna, akkor van-e jogom kevesebb belépődíjat követelni, hiszen kevesebb szolgáltatást nyújtanak!?
Mondjuk ha előre tudom, nem biztos, hogy megyek, hiszen ezek a szolgáltatások számomra nagyon fontosak!!
Mit tehetek?
Borbála
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Borbála!
Válaszunk röviden: A vállalkozással szembeni fellépésre lehetőséged akkor nyílik, ha a vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
Azt sajnos nem írtad meg nekünk, hogy milyen módon vásároltad meg a kezelésre szóló jegyet/bérletet. Akkor ugyanis, ha a jegy/bérlet megváltása online történt, úgy tájékozódhattál arról, hogy a fürdő gőzszolgáltatást biztosítani 2022. március 16. óta nem tud. Ez kifejezetten szerepel a fürdő honlapján a nem üzemelő szolgáltatások pont alatt. Ekkor a vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, így az általad említett szolgáltatások hiánya nem tekinthető a közöttetek létrejött szerződés megszegésének.
A lényeges pont esetedben tehát a tájékoztatás az említett szolgáltatások hiányáról, akár online, akár személyesen váltottad meg a jegyet/bérletet. Amennyiben utóbbi eset áll fenn, azaz személyes vásárlásról beszélünk és a vállalkozás valamilyen módon (pl. a kasszánál jól látható helyen elhelyezett írásos tájékoztatás, vagy a kasszában munkát teljesítő személytől kapott szóbeli tájékoztatás formájában) tájékoztatja a szerződés megkötését megelőzően a fogyasztókat az említett szolgáltatások hiányáról, úgy szerződésszegésről ugyancsak nem beszélhetünk, és így igényérvényesítésre sincs sajnos lehetőséged. Ám abban az esetben, ha a vállalkozás az időlegesen nem üzemelő szolgáltatásokról vagy a jeggyel/bérlettel igénybe vehető szolgáltatások köréről nem tájékoztatja a szerződés megkötését megelőzően a fogyasztókat, akkor megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja okán bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályánál (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság). Egyedi ügyed rendezése érdekében pedig elsősorban érdemes lenne írásban felkeresni magát a vállalkozást. Ha nem jársz sikerrel az írásos panaszod nyomán, javasoljuk, hogy kezdeményezz a vállalkozással szemben alternatív vitarendezési eljárást a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél. Az eljárás ingyenesen biztosít hivatalos fórumot a fogyasztóvédelmi érintettségű jogviták békés úton történő, mihamarabbi rendezésére.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találsz bővebb információkat: www.bekeltetes.hu
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata
A belépőjegy ára tartalmazza a nemlétező szolgáltatást?