Segítség, megszűnt a bolt, ahol reklamálnék!?

Nem tudom, önöknél mi a helyzet, de a mi környékünkön az utóbbi években feltűnően gyakran változnak az üzlethelyiségek bérlői. Mire megszoktam a sarkon a gyógynövényboltot, kozmetika nyílt a helyén, és hiába volt a kedvenc helyem a fonalbolt három utcányira, mára fodrász lett belőle. Persze a jelenség nem annyira meglepő, tekintve a közelmúlt coviddal és gazdasági bizonytalanságokkal terhelt időszakát. A jelenlegi gazdasági folyamatokat nézve ez a tendencia csak erősödni fog, így érdemes tudni, mit tehetünk, ha megszűnt – ez esetben csak megszűntnek vélt – boltba szeretnénk visszavinni mondjuk egy cipőt.
Tisztelt Cím!
Mbt szandál ügyében kérném segítségüket. Egészségügyi okból vásároltam M-Szenzor Kft. Szigetszentmiklós-Lakihegy II. Rákóczi F. u. 18. 2 éves garanciája van. Vásárlás utáni egy hetes hordás után behasadt a talp. Ezt minden vita nélkül kicserélték, igaz más színben kaptam. Nem minden nap hordtam. Csak esetenként főleg amikor többet kellett járnom. Ebben az évben is elővettem, most sem mindennapi hordásra, kb.2 hónapig használtam és a sarokrésznél berepedt. Mivel garanciális, gondoltam újra elviszem és cseréltetem. Sajnos ez nem sikerült mert az üzlet helyén építőipari dolgokat árulnak. Két telefonszámuk is volt 06-70-430-4187, +36-24-659393. Sajnos ezek nem működnek. Hová lehet ilyenkor fordulni. Ebben szeretném tanácsukat kérni.
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Irma
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Irma!
Válaszunk röviden: A panaszolt vállalkozás még létezik, csupán elköltözhetett, így a kapcsolatfelvételt az új székhelyen, de akár e-mailben is megkísérelheted.
Az elektronikus cégjegyzékben az általad megadott vállalkozás nevéhez a következő információk, elérhetőségek tartoznak: A cég székhelye: 7081 Simontornya, Beszédes Ferenc utca 24. b. ép. A cég e-mail címe: bhhutohaz@gmail.com
Javasoljuk, hogy az imént leírt e-mail címen kíséreld meg bejelenteni a kellékszavatossági igényed. Fontos azonban tudni, hogy a lábbelire 2 év kellékszavatossági idő vonatkozik ugyan, azonban annak csupán az első hat hónapjában terheli a bizonyítás a vállalkozást (tekintettel arra, hogy 2022. január 1. előtti vásárlásról van szó), azt követően átszáll a bizonyítási teher a fogyasztóra. Ez azt jelenti, hogy esetedben a vállalkozás megtagadhatja a kellékszavatossági igényed teljesítését, ha nem bizonyítod szakvéleménnyel, hogy a lábbeli gyártási eredetű hibában szenved. Persze, előfordulhat az is, hogy igényedet a vállalkozás bizonyítás nélkül befogadja.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata