Szegény, szegény Batman-rajongók!

Biztos vagyok abban, hogy aki valaha a szalvétától a focis kártyáig bármit gyűjtött már életében, az korosztálytól függetlenül fogja egyszerre sikító borzadállyal és mély együttérzéssel olvasni az alábbi levelet a peches képregényrajongókról, akik egy csodásan izgalmas, a gerincek grafikarészleteiből a polcon látványos képpé összeálló 80 kötetes Batman-sorozat helyett örökre egy 70 darabos, hiányos torzóval kell, hogy szemezzenek majd a kiadó kivonulása miatt. Nagyon szurkolunk nekik, hogy legyen valami megoldás!

Tisztelt FOME!

Elnézésüket kérem, hogy levelemmel zavarom önöket, de egy nem túl kicsi (kicsivel több, mint 300 fős) közösség képviseletében szeretném a segítségüket kérni.

Mint az ismeretes a magyar képregény fogyasztók körében, az angol Eaglemoss kiadó úgy döntött gazdasági okokra hivatkozva, hogy elhagyja a magyar piacot (is). Ezzel nem is lenne önmagában sokaknak problémája, viszont azzal már igen, hogy jelen pillanatban az egyik futó sorozatukat ez nagyban érinti. A Legendás Batman képregénysorozat kiadása ugyani a tervezett 80 kötet helyett, 70 kötetre rövidül. Ezzel sem lenne még akkora baj, merthát megérti az ember, pénzből élünk mind… Viszont, amivel nagyon sokunknak problémája van, hogy az adott sorozat köteteinek gerincén van egy nagyobb összefüggő kép részlete, tehát a 80 kötet gerincképe összességében egy nagyobb képet adna majd ki, ha teljessé válna. Ezzel csak az a baj, hogy a maradék 10 kötet, ami már nem fog megjelenni, hiányozni fog a gerincből, ami így nagyon sokat veszít mint esztétikai, mint a sorozat eszmei értékéből, mivel az egyes kötetek nem sorrendben kerültek kiadásra, hanem összekeverve így az adott kép nem egy “fél karakterrel”, hanem úgymond “foghíjasan” fejeződik be.

Próbálok a csoport képviseletében a forgalmazón (Suvet Kft.) keresztül egyeztetni a kiadóval a lehetséges megoldásokról, de eddig úgy néz ki, hogy süket fülekre találunk. Nagyon sok pénzünk van ebben a sorozatban (is) a kiadó felé és szeretnénk, ha békésen, egy kompromisszumos megoldást találva tudnánk elválni egymástól, ami mindkét fél számára elfogadható lenne. Ebben szeretnénk a segítségüket kérni. Az alábbi levél alatt csatolom a forgalmazó által részünkre elküldött ÁSZF-et, amiből önök talán többet ki tudnak hámozni, mint én/mi ezzel kapcsolatban. Válaszukat és esetleges segítségüket tiszteletteljesen előre is megköszönöm. Üdvözlettel kívánok jó egészséget.

Sajnos előfizetői szerződés nincs, mivel a kiadvány weboldalán lehetett előfizetni a termékre, amiről, ha jól emlékszem csak visszaigazoló email-t kaptunk, azt meg az ember évekre visszamenőleg nem menti el, de ismét eltudom küldeni az ÁSZF-et, letölthető formàtumban, ami érdekes egy kicsit, mert az elején a “kiadó fenntartja a jogot a sorozat hosszának megváltoztatására”, a rendelkezésekben pedig az szerepel, hogy a “kiadó fenntartja a jogot a sorozat meghosszabbítására” plusz ez a mondat szerepel minden egyes eddig megjelent kötet nyitó lapján is.

Ezt a számlát kapjuk havonta…

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

Válaszunk röviden: A kiadó nem köteles a teljes sorozatot szolgáltatni, a Suvet Kft. pedig ugyancsak nem köteles erre, mivel nem forgalmazója a terméknek, a fogyasztókkal nincs szerződéses viszonyban.

Kissé elgondolkodtatott minket, hogy a felvázolt esetben hogyan alakul az ellátási láncolat, hiszen van egy kiadó, tehát a gyártó és van egy másik szereplő, akit forgalmazóként említesz, és az Általános Szerződési Feltételekben is hozzá tartozó ügyfélszolgálati elérhetőségek szerepelnek, mégsem ő adja el a terméket, a számlán a kiadó szerepel eladóként.

Mint utóbb a Suvet Kft. válaszából kiderült, előfizetés-kezelési szolgáltatásokat nyújtanak a kiadónak, ami azt jelenti, hogy a Suvet Kft. a kiadóval van szerződéses viszonyban, nem pedig a fogyasztókkal, tehát a fogyasztóknak a termékkel kapcsolatos kérései teljesítésére ráhatása nincsen, minden a kiadón múlik.

Ha már a kiadónál járunk, áttanulmányoztuk az Általános Szerződési Feltételeket, de jó hírekkel sajnos nem szolgálhatunk, a kiadó ugyanis rögzítette mindkét fél számára a szerződés azonnali hatállyal történő felmondásának lehetőségét, amelynek következtében a kiadó eljárása nem támadható. Ennek ellenére érdemes lehet közvetlenül a kiadónál lobbizni, hiszen méltányossági szempontok alapján akár egy számotokra kedvező megállapodást is kialkudhattok. Akkor azonban, ha nyelvi akadályok merülnének fel, vagy egyszerűen csak nem sikerül a kapcsolatfelvétel, úgy azt tanácsoljuk, hogy kérjétek ügyetekben a magyarországi Európai Fogyasztói Központ segítségét, közbenjárását. A Központ kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekre szakosodott, ezért a ti esetetekben is hatékony segítséget nyújthat.

Erről a következő linkre kattintva találsz bővebb információkat:

https://www.magyarefk.hu/hu/

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Fejlemény:

A vállalkozás válasza:

Tisztelt Panaszakadémia,

Természetesen tudunk a panaszban jelzett problémáról, és igyekszünk közvetíteni a felek között. Ennél többet azonban nem tehetünk, ugyanis – ellentétben azzal, ami a panaszban állításként szerepel – a valóságban a kiadványnak a Suvet Kft. nem forgalmazója, azt az előfizetők a kiadótól (Eaglemoss Ltd.) vásárolják meg, a kiadóval kötöttek szerződést, onnan kapják a számláikat, stb. A Suvet Kft. előfizetés-kezelési szolgálatásokat nyújt az Eaglemoss kiadónak, emiatt vagyunk az előfizetőkkel kapcsolatban, de a kiadó üzleti döntéseire nincs befolyásunk.

Még egyszer szeretnénk megerősíteni: tolmácsoltuk a fogyasztói panaszokat a kiadónak, igyekszünk segíteni megoldást találni – de a döntés nem a miénk, és/mert a fogyasztók nem velünk szerződtek. Ismereteink szerint a kiadó a napokban előáll majd egy kompromisszumos megoldási javaslattal, erről természetesen tájékoztatjuk majd az előfizetőket. Bízunk benne, hogy ez megnyugtatóan rendezi majd a felmerült problémát.

Megkeresésüket megköszönve, üdvözlettel:

Suvet kft.

 

Hozzászólok