Van, hogy hamar rájövünk, nem is kellett volna leadni azt a rendelést.

Tisztelt Cím!

Elállási joggal kapcsolatban lenne kérdésem, az eladóval (magyar webáruház) nem értek egyet, szerintem nins igaza. Kedden este 9 órakor leadtam egy rendelést ruhákra, amit bankkártyával ki is fizettem. Másnap meggondoltam magam, már reggel 8 órakor elküldtem a megrendelésre vonatkozó elállásomat, és a pénz visszafizetésére vonatkozó kérésemet. Válaszukban közölték, hogy nincs módjukban azonnal visszafizetni, mert a számlázás már megtörtént. Azt mondték, hogy amikor hozza a futár, ne vegyem át az árut, várjam meg, amíg a raktárba visszaér, akkor törlik a megrendelést és kb 3 hét múlva visszakapom az összeget. Kérem, segítsenek tájékozódni, hogy jogosan járt-e el a forgalmazó webáruház? Köszönöm, Liza

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:

Kedves Liza!

Az Ön ügyében a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet segíthet eligazodni, a rendelet 20. § (3) bekezdése értelmében a fogyasztó az elállását a megrendelés és a kiszállítás közötti időszakban is gyakorolhatja. Leírása szerint ezzel élt Ön is.

Ugyanez a jogszabály a 23. §-ában rendelkezik a vételár visszafizetési kötelezettségről:

„23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is”.

A fent idézett jogszabály értelmében Ön helyesen élt az elállási jogával a rendelés leadását követően, de még a csomag átvétele között. Nem kötelessége az elállási nyilatkozattal megvárni, hogy a csomagot kézbesítsék is az Ön számára. Továbbá a vállalkozásnak az elállási nyilatkozatát követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül, vissza kell fizetni az előre kifizetett vételárat.  nyilatkozattal megvárni, hogy a csomagot kézbesítsék is az Ön számára.

Javasoljuk, hogy a fent idézett jogszabályi hivatkozással együtt hívja fel a vállalkozás figyelmét ezekre a fontos információkra, és ennek fényében kérje újra a vételár visszafizetését.Ha ezt követően sem történik meg rendben a visszafizetés, akkor Ön a Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást indíthat díjmentesen. A kérelméhez az előzmény iratokat csatolni kell.

A Békéltető Testületről az alábbi linkekre kattintva talál bővebb információkat :

www.bekeltetes.hu

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!

 

Üdvözlettel: FOME

Hozzászólok