Visszaküldéskor szőrén-szálán eltűnt a 33 000 forint értékű csomag

Ismerik az egymásra mutogató Pókemberek mémet? Kicsit ebben a helyzetben van szegény panaszosunk. A visszaküldött csomagjaiból az egyik elveszett, a futárcég és az online áruház pedig úgy gondolja, hogy nem ő, hanem valaki más ezért a felelős.
Tiszteletem!
Érdeklődnék, hogy hol tudok panaszt tenni a Fashiondays ellen?
Több mint egy hónapja küldtem vissza 2 csomagot. Az egyik állítólag eltűnt. Egy hónapja hívogatom őket, de semmi értelmeset nem tudnak mondani, a pénzemet pedig nem akarják visszautalni. Annyit tudtam meg, hogy kikérték a kamerafelvételeket.
Írtam e-mailt az Express futár cégnek, ahol jeleztek, hogy nem találtak meg a csomagomat es jelentsek be kárigényét. Majd hívtam a Fashiondayst, kaptam egy 3500 Ft-os kupont, de a több mint 33.000 Ft-ot meg most sem kaptam meg. Kártérítést szeretnék kérni. Jogtalanul tartják vissza a pénzemet. Most is rámnyomták a telefont. A Fashiondaysen ingyenes visszaküldés van. Futárt kértem, akik másnap el is szállították a csomagot. Nyomon követtem és ők le is adtak mindkét csomagot. Onnan keveredhetet el valahova.
Előre is köszönöm a segítséget!
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Panaszos!
Amennyiben a termékek visszaszállítását a vállalkozás szervezte meg, úgy az elállási nyilatkozatod közlésétől számított 14 naptári napja volt arra a 45/2014. (II. 26.) Korm.rendelet értelmében, hogy az ellenértéket visszafizesse. Mivel utóbbi, jogszabályban előírt kötelezettségének a vállalkozás nem tett eleget, az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, vagyis a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán panaszt tehetsz. A hatósági bejelentés mellett ugyanakkor javasoljuk azt is, hogy írásban szólítsd fel a vállalkozást az ellenérték visszafizetésére, amelynek teljesítésére egy általad észszerűnek ítélt, pár napos (pl. 2-3 nap) póthatáridőt is szabhatsz. Akkor viszont, ha a póthatáridő is eredménytelenül telik el, javasoljuk, hogy keresd fel a magyarországi Európai Fogyasztói Központot, amely szerv kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekre specializálódott, így hatékony segítséget nyújthat az ügyed minél hamarabbi megoldása érdekében, hiszen egy Romániában székhellyel rendelkező vállalkozásról van szó.
A Központról a következő honlapon találsz részletesebb információkat: www.magyarefk.hu
Akkor azonban, ha a Központtal nem járnál sikerrel, a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárását is megindíthatod. A Központ segítségnyújtásához hasonlóan ez is egy díjmentes fogyasztóvédelmi többletlehetőség, ami azt a célt szolgálja, hogy a felek közötti jogvita hivatalos kereteken belül rendeződjön.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon olvashatsz bővebben: www.bekeltetes.hu
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
FOME